RSS

Sclavi pe pamantul nostru

04 Iun

Desi suntem tara cu al doilea cel mai bun pamant din lume,prima fiind Ucraina,se pare ca nu noi vom beneficia pe viitor de acest mare privilegiu oferit de Dumnezeu.Zic asta pentru ca in momentul de fata strainii cumpara pamant foarte mult in tara,si evident ii vor angaja ca sclavi pe plantatie pe romani.Si uite asa vom ajunge sclavi pe pamantul nostru si ne-am ales cu praful de pe toba.Asta dupa ce strainii ne si taie si cara padurile inafara.Sunt tari vecine care nu fac asa mari prostii,in Bulgaria si Ungaria deocamdata nu sunt permise vanzarea terenurilor catre straini.I-am intrebat pe cei de la Ministerul Agriculturii de ce nu facem si noi ca si aceste 2 tari si am primit raspuns ca si cum as fi intrebat altceva.Ca se respecta nu stiu ce lege,ca este drept de preemptiune,ca statele astea nu stiu cand au aderat,ca nu stiu mai ce…Ma tem ca cei ce conduc Romania nu sunt patrioti si is condusi de interesele altor tari.Mai jos este acel raspuns oficial de care ziceam:

Prevederile alin. (2) punctul 3. „Libera Circulaţie a Capitalurilor” din Anexa VII,”Lista menţionată la articolul 20 din protocol: măsuri tranzitorii, România” din Tratatul de aderare, ratificat prin Legea nr. 157 /2005, arată că:

„Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute de Tratatul de instituire a unei Constituţii pentru Europa, România poate menţine în vigoare, timp de şapte ani de la data aderării, restricţiile stabilite de legislaţia sa, existente la momentul semnării tratatului de aderare, privind dobândirea proprietăţii asupra terenurilor agricole, pădurilor şi terenurilor forestiere de cătreromania_vanduta_la_hectar resortisanţii statelor membre sau ai statelor care sunt parte la Acordul privind Spaţiul Economic European, precum şi de către societăţi constituite în conformitate cu legislaţia altui stat membru sau a unui stat parte a ASEE şi care nu sunt nici stabilite, nici înregistrate în România. ln nici un caz, un resortisant al unui stat membru nu poate fi tratat mai puţin favorabil în ceea ce priveşte dobândirea de teren agricol, păduri sau teren forestier decât la data semnării Tratatului de aderare sau nu poate fi tratat în mod mai restrictiv decât un resortisant al unei ţări terţe. Fermierii care desfăşoară activităţi independente care sunt resortisanţi ai unui alt stat membru şi care doresc să se stabilească şi să aibă reşedinţa în România nu li se aplică dispoziţiile paragrafului precedent sau orice alte proceduri, în afara celor care se aplică resortisanţilor români”.

În acest sens, perioada de tranziţie privind interzicerea la achiziţionarea de teren agricol şi forestier în România de către persoane fizice străine, a expirat la 30 decembrie 2013.

Referitor la alte state membre, pentru Bulgaria perioada de tranziţie a expirat la 30 decembrie 2013, pentru Ungaria, Letonia, Lituania şi Slovacia a expirat la 30 aprilie 2014, pentru Polonia această perioadă va expira în 30 aprilie 2016,iar pentru Croaţia, cel târziu în 2020.

Odată cu finalizarea perioadei tranzitorii, legislaţia naţională a statelor membre în cauză trebuie să fie în conformitate cu legislaţia UE, în special cu principiul liberei circulaţii a capitalurilor.

În acest sens, statele respective parcurg diverse etape de adoptare a legislaţiei naţionale după expirarea perioadei tranzitorii, cu accent pe justificarea obiectivelor şi a restricţiilor introduse.

Precizăm că restricţiile eventual introduse trebuie să fie proportionale cu obiectivele urmărite şi bine justificate. Măsurile naţionale trebuie să fie proporţionale, nediscriminatorii şi adecvate obiectivelor politice şi orice masuri restrictive trebuie sa reflecte o abordare echilibrată.

Având în vedere aceste pricipii general valabile în spaţiul comunitar,Parlamentul României a adoptat Legea nr.17 /2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului

Această lege stabileşte regimul achiziţiei de terenuri agricole,principalele caracteristici ale exploataţiilor agricole şi obiectivele reglementării pieţei

Reglementarea achiziţiei de terenuri agricole este impusă de structura proprietăţii, respectiv numărul foarte mare de parcele, de necesitatea introducerii în circuitul agricol a suprafeţelor nelucrate, tratatmentul egal al celor care achiziţionează terenuri, etc.

Legislaţia are în vedere comasarea terenurilor, constituirea unor exploataţii viabile economic, asigurarea siguranţei şi securităţii alimentare, protejarea patrimoniului şi resurselor naturale, evitarea speculei, realizarea unei baze de date cu terenurile tranzacţionate, inversarea tendinţei de depopulare a zonelor rurale, incurajarea stabilirii tinerilor în agricultură, etc.

Legea stabileşte procedurile privind vânzarea-cumpărarea terenurilor agricole,exercitarea dreptului de preempţiune, emiterea avizelor necesare,crearea şi gestionarea unei baze de date privind circulaţia terenurilor agricole situate în extravilan.

Exercitarea de către potenţialii cumpărători a dreptului de preempţiune la cumpărarea ternurilor agricole situate în extravilan, prevăzut de lege,respectiv coproprietarii, arendaşii, proprietarii vecini şi Statul român prin Agenţia Domeniilor Statului, în această ordine, va asigura condiţii favorabile pentru comasarea terenurilor agricole în exploataţii viabile economic.

Totodată, legea stabileşte unele condiţii cumulative privind dobândirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole situate în extravilan, care trebuie îndeplinite, respectiv cetăţeanul unui stat terţ şi apatridul cu domiciliul într-un stat terţ, precum şi persoanele juridice având naţionalitatea unui stat terţ pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor agricole situate în extravilan în condiţiile reglementate prin tratate internaţionale, pe bază de reciprocitate, în condiţiile legii.

Legea nr.17 /2014 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,nr.178 din 12 martie 2014 şi a intrat în vigoare la 30 de zile de la această dată.

Legea prevede că se vor elabora norme metodologice de aplicare, care se aprobă prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale,ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, ministrului apărării naţionale şi ministrului culturii.

Până la data publicării normelor metodologice, la vânzarea terenurilor agricole situate în extravilan se aplică dreptul comun.

Cu stimă,                                                      Elena TATOMIR

Director General

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 4 Iunie 2014 în Fără categorie

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: