RSS

Vrem autostrada! Nu omorati Satu Mare!

19 Dec

Din pacate,Satu Mare ca oras si judet nu prea are viitor.

Poate sa vina oricine si sa zica orice,daca nu vom avea o autostrada suntem terminati.Si se pare ca nu prea se doreste ca Satu Mare sa aiba o autostrada.Insa Baia Mare e planificat sa aiba.Dezbaterea pe master-planul pe transport este pana pe 15 ianuarie anul viitor,dupa cum afirma ministrul transporturilor,clujeanul Ioan Rus.Ar fi bine sa ii scrieti cat mai multi ca sa creasca sansele ca Satu Mare sa aiba o autostrada.Adresa ministerului e relpub@mt.ro .S-ar putea ca pana acum sa fiu singurul care a cerut o autostrada pentru Satu Mare.Am cerut sprijinul presei pentru ca e vorba de interes public.Persoana mea nu conteaza,sper sa conteze analizele si proiectul propus.Si Zalau e pe cai mari fiind pe Autostrada Transilvania (a fost numita si Bechtel,dupa numele firmei americane care trebuia sa o faca).Deci cine ramane tare in urma din zona?…Si ar fi bine sa ii mai dati argumentele care vreau sa vi le prezint si care le-am trimis si lor.Daca s-ar construi autostrada pe care o propun s-ar impusca 2 iepuri,iar daca se adauga si Halmeu,atunci chiar 3 iepuri,adica 3 directii.Si astfel e cea mai buna varianta de cost-beneficiu pentru zona de nord-vest a tarii.Plus ca ar putea fi si coridor pan-european.Ce a prezentat Ministerul Transporturilor pana acum,ca trasee de autostrazi s-ar putea sa fie gresit,mai ales in zona noastra.Harta autostrazii propuse:

harta noua autostrada

Acest proiect ar putea fi cel mai mare din istoria judetului Satu Mare,judet care are
cea mai mica speranta de viata din tara.Mercedes nu a mai facut fabrica la Timisoara pentru ca nu avea autostrada acu vreo 5 ani.Satu Mare nu apare cu autostrada in varianta initiala a master-planului.Sper sa fie in cea finala si datorita argumentelor mele,cum ca autostrada propusa e cea mai buna in raport cost-beneficiu in zona de nord-vest.Si poate si ca modalitate de finantare.Nu cerem ceva ce nu e drept,doar ce credem ca e in beneficiul tarii si al satmarenilor.La care se adauga bihoreni si salajeni.

In urma cu vreo 2 luni de zile am trimis MT (Ministerul Transporturilor) urmatoarele:

„E proiect catre comisia care discuta propunerile
venite in urma dezbaterii publice a master-planului
pe transport.
Va rog sa primiti la discutii aceasta firma foarte
puternica CCCC (China Communications
Construction Company) si sa analizati oportunitatea
acestei investitii private.
E vorba despre o autostrada
care sa fie facuta in concesiune in zona de nord-vest
a tarii,pe 3 judete.Zona e slab dezvoltata economic iar
pe principiul chinez „suntem slab dezvoltati pentru ca nu
avem o autostrada si nu pentru ca nu putem sa o facem”
se poate spune ca ar fi necesara asa o constructie.
Pe baza informatiilor din articole de presa,din
petitiile adresate MT,din alte surse cat si din analizele
personale,am creat un
mini-proiect ca descriere,dar un mega-proiect pentru
dezvoltarea acestei zone.


Am luat legatura cu chinezii de la CCCC,care s-au aratat
interesati in a purta discutii,dar autoritatile locale
se pare ca sunt depasite.Desi tot spun ca vor sa atraga
investitii,la proiectul meu cu acesti investitori clari
nu au dorit sa se implice.Au zis ca e bun si cam atat,
probabil nu doresc sa-si forteze atributiile.
Acu circa 4 saptamani am scris MT si ministrului Rus,ca
sa se analizeze deodata cu master-planul pe transport.
Nu am primit niciun raspuns desi se poate analiza
in maxim o zi.
Nu cred ca trebuie sa acceptam ca statul sa blocheze o
investitie privata.Chinezii ar veni cu banii bancilor lor si ar
face prin concesiune autostrada.Ce ar pierde statul din asa ceva?
Croatia recent a decis sa-si privatizeze toate autostrazile.
In Serbia,tara non-UE,aceasta firma face asa o autostrada.
Daca se refuza o investitie de asa anvergura,cred ca se intra
la subminarea economiei nationale.
Rog comisia sa-si puna intrebarea,cele peste 1500 de camioane
care merg zilnic de la Halmeu spre Serbia,vor merge prin Turda
pe autostrada?
Nu e nevoie de un culoar pe la Satu Mare-Oradea? Sunt 1500,
dar cand va iesi Europa din criza economica si va fi si autostrada,
numarul s-ar putea chiar tripla.Asta e eficienta economica UE,
pe unde trece transportul de marfa trec si autostrazile.
Aici e proiectul mai pe larg:
https://orasulsatumare.wordpress.com/2012/06/05/mega-proiect-autostrada/

Harta initiala cu autostrazi propuse de MT (inainte de dezbaterea publica):

autostrazi master-plan

Apoi mi-au dat un raspuns cu greu si incomplet,la care am facut analize si le-am trimis inapoi.Reamintesc ca o autostrada e vectorul principal in dezvoltarea unei zone a tarii.Mai ales ca exista o firma puternica din Asia interesata in proiect.Daca Satu Mare nu va avea o autostrada suntem terminati! Acesta este materialul cu analize,inclusiv cost-beneficiu,trimis MT:

                                            Reactie la raspunsul CNADNR:

                                      Vrem Autostrada! Nu omorati Satu Mare!

Master-planul pe transport se afla in dezbatere publica pana pe 15 Ianuarie.Eu ma refer la partea cu autostrazile,aceasta fiind cea mai importanta.Acum se decide ce autostrazi se fac in urmatorii 20 de ani.UE a cerut sa fie gata inca acum jumatate de an,dar s-a tot amanat.Decat sa se faca prost mai bines a se amane.

O zona ca sa se dezvolte are nevoie de autostrada,acesta e cel mai puternic vector de dezvotare.Satu Mare nu apare pe harta cu autostrazi ce urmeaza a se termina in 20 de ani.Nu se poate accepta asa ceva,pentru ca Satu Mare nu mai are viitor.Mai jos explic de ce e mai oportuna autostrada Halmeu-Satu Mare-Supur-Zalau si Supur-Suplacu de Barcau,decat Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj-Turda,pe care Guvernul Ponta vrea sa o faca.In master-plan apare o harta care arata si autostrada Oradea-Valea lui Mihai-Satu Mare,insa nu a fost cooptata si in varianta finala.

Am propus Ministerului Transporturilor in cadrul acestei dezbateri publice pe master-planul de transport,constructia in sistem concesiune/PPP (parteneriat public-privat) pe ruta Satu Mare-Supur-Zalau si Supur-Suplacu de Barcau.Astfel,pe mai mult de o treime din autostrada Satu Mare-Supuru de Sus-Zalau si Zalau Suplacu de Barcau,se unesc doua directii diferite,una spre Timisoara,alta spre Cluj si tara.Astfel se face conexiunea cu reteaua nationala de autostrazi care e proiectata a se face in cativa ani.In zona de nord-vest este prioritizata autostrada Cluj-Zalau-Suplacu de Barcau-Oradea.Compania CCCC (China Communications Construction Company) s-a aratat interesata de acest proiect de investitie private propusa de mine.

Am primit raspuns cu greu de la CNADNR,cum ca pe ruta Satu Mare-Oradea nu este destul trafic pentru autostrada sau drum expres.Si aceasta e constatat de firma de consultanta Aecom,care e consultantul pe master-plan.

Autostrada propusa de mine pe larg: https://orasulsatumare.wordpress.com/2012/06/05/mega-proiect-autostrada/

Mai jos aveti reactia si argumentele mele,care le-am trimis Aecom,CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania) si Comisia Europeana,pentru realizarea autostrazii propuse.

Rog o analiza profunda a acestor argumente,tinand cont de interesul national.Domnul ministru Ioan Rus e din Cluj si cunoaste bine zona.Nu pot sa-i cer sa faca favoruri,dar pot sa-i cer sa nu faca defavoruri si sa nu vaduveasca zona si tara de autostrazi ce se impun,care sunt cerute si de UE.

1-Nu inteleg de ce se vorbeste doar de traficul spre Oradea,cand am specificat clar si apare si pe harta ca,Satu Mare-Supuru de Sus are traficul si de Cluj.Cel putin pe acest tronson nu se poate spune ca nu este destul trafic fiind 2 rute.

2-Autostrada propusa are 2 directii,Cluj si Oradea/Timisoara insa cea pe la Baia Mare are doar 1 directie,si anume Cluj.Traficul de pe Halmeu-Satu Mare-Supuru de Sus,poate cuprinde traficul si care merge de la Halmeu pe la Baia Mare.Deci is 3 rute in 1 daca luam in calcul si Halmeu.

3-Nu este destul trafic pe ruta Satu Mare-Oradea pentru a construi un drum expres au o autostrada,pentru concesiune/PPP sau si pentru fonduri publice?

4-Daca se ia in cont pentru constructia de autostrazi mai ales traficul,de ce nu se face Brasov-Sighisoara-Targu Mures? Si se face Iasi-Targu Mures,unde pe aproape toata lungimea este trafic cam la fel sau mai mic fata de Satu Mare-Oradea.Deci ajungem la importanta economico-strategica.In Reteaua Economica Primara din master-planul de transport,apare ruta Oradea-Satu Mare,dar direct si nu pe la Suplacu de Barcau.Pe ruta Suplacu de Barcau-Supur-Satu Mare ar fi cam 70 km,iar Oradea-Satu Mare direct ar fi cam 130 km.Deci din moment ce Guvernul Romaniei vrea sa prioritizeze Oradea-Suplacu de Barcau-Zalau-Cluj,nu se impune o autostrada directa Oradea-Satu Mare pentru ca ar costa statul mult mai mult datorita lungimii cu circa 60 km.Si la fel si cu Baia Mare-Cluj,nu trebuie facuta pentru ca ar fi de cam 210 km pe cand Supur-Zalau ar fi de cam 40 km.

5-Baia Mare ar putea avea si ea autostrada,dar de la Halmeu nu se impune,varianta pe la Satu Mare e mai eficienta din toate punctele de vedere.Se vorbea intr-un timp de Baia Mare-Zalau,in timp s-ar putea face ori Baia Mare-Zalau ori Baia Mare-Dej-Cluj,dar momentan nu se impune si nici pe termen mediu.

6-Daca Halmeu-Satu Mare-Supur e cu trafic bun,s-ar putea sa se faca prin concesiune/PPP,ar fi cam 55 km.Iar Supur-Zalau si Supur-Suplacu de Barcau prin fonduri publice.

7-Daca Serbia poate face autostrazi prin PPP,nu vad in Romania de ce nu s-ar putea face.Sa se faca cu bani publici autostrazi unde nu este destul trafic dar se impune o autostrada pentru dezvoltare,iar la autostrazile cu trafic sa se faca prin concesiune/PPP.

8-In urma cu 1 an,a aparut pe harta autostrazilor ce se doresc a se construi prin proiectul Romania 100 si Suplacu de Barcau-Satu Mare.Baia Mare insa nu aparea cu autostrada.De ce s-au schimbat si asa de repede aceste planuri?

9-Croatia isi privatizeaza toate autostrazile,este trafic bun pe toate aceste autostrazi?

10-Daca e trafic scazut se poate face o finantare mixta,jumatate prin PPP iar cealalta jumatate cu finantare UE/buget RO.

11-Pentru a scadea costul unei autostrazi pe rute cu trafic nu prea mare,se pot adopta tehnologii de constructie mai ieftine.De exemplu cimentul ecologic, pentru ca are costuri cu 40% mai mici fata de asfalt.Si se primeste garantie cel putin dubla.Bulgaria face autostrazi cu un cost de cam 2 milioane euro/km,pe cand Romania face cam cu 4,5 milioane/km.Suntem cam la acelasi nivel de dezvoltare ca si Bulgaria si astfel pretul mai mult ca dublu nu se justifica.Plus ca acest coridor nord-sud,Halmeu-Satu Mare-Timisoara-Moravita e la campie,deci costuri minime.

12-Majoritatea TIRurilor care intra in tara pe la Halmeu merg spre Satu Mare- Oradea si nu Baia Mare-Cluj.Nu merita economia autostrazi care sa o ajute sa creasca?

13-Pe ruta Satu Mare-Zalau-Cluj sunt 3 capitale de judet,pe cand pe ruta Baia Mare-Dej-Cluj-Turda sunt doar 2 capitale de judet.Zalau are cam 65 mii locuitori iar Satu Mare are cam 105 mii locuitori.Deci sunt cam 170 mii contra a cam 120 mii cat are Baia Mare.Interesul acestor 50 mii de oamani in plus nu e prioritar?

14-Harta autostrazilor pe care Guvernul vrea sa le faca,arata mai multe rute care nu au trafic mai mare fata de Satu Mare-Oradea si Satu Mare-Zalau.Au autostrazile Alexandria-Caracal,Suceava-Botosani (care e considerat polul saraciei) si Bacau-Piatra Neamt trafic mai mare? Cu siguranta mult sub traficul de pe autostrada Satu Mare-Supur,cu cele 2 directii ale ei.Va rog sa-mi furnizatidatele statistice cu traficul pe toate aceste rute mentionate si valorile de trafic care impun constructia de autostrazi si drumuri expres.

15-Aecom spune ca autostrada Sibiu-Pitesti nu e prioritate,pe cand UE si Guvernul Romaniei spun ca e o prioritate.Totul depinde de UE,care vrea autostrada la Satu Mare si de cabinetul Ponta care se pare ca nu vrea acest lucru.Sau sper ca din analizele prezentate,isi va da seama de oportunitatlei din aceasta zona a tarii.

16-Ar trebui chemate la discutii toate firmele care au in lume autostrazi private.Si daca se face prin concesiune/PPP o autostrada,tot atat se plateste utilizarea ei ca si cum ar fi facuta din bani publici.Poate din cauza faptului ca nu se stie acest lucru,exista o retinere in plan politic pentru acest tip de realizare de autostrazi foarte necesare.Dupa cum am mai spus,cei care vor utiliza autostrazile vor fi in castig,cei care vor merge pe drumuri nationale vor fi in pierdere.

17-Fiind vorba mai ales de trafic comercial,acum cand Europa inca nu-si revine economic,ruta pe la Satu Mare are potential de crestere mai mare decat pe la Baia Mare.Pe ruta Satu Mare-Timisoara sau Ucraina-Serbia exista si in acest moment trafic mare cargo pe TIRuri.In 2008 prin Satu Mare treceau cam 4 mii de TIRuri,acum trec peste 1500.Peste cativa ani economia isi va reveni si daca va fi si o autostrada,traficul doar de marfuri ar putea creste la peste 5 mii.Daca acest trafic nu cere o autostrada,atunci nu stiu de stim ce vrem.

18-In urma cu vreo 10 ani se discuta la nivelul UE despre un nou corridor pan-european,are sa duca de la Viena la Odessa.El poate trece prin Satu Mare-Zalau.

19-Daca se doreste dezvoltarea zonelor pe unde ar urma sa treaca autostrazi,Satu Mare ar trebui sa fie pe primul loc.Asta deoarece,e zeci de ani judetul Satu Mare are cea mai mica speranta de viata din tara.Asta inseamna ca are cea mai slaba calitate a vietii din tara.Si la salarii judetul Satu Mare e printre cele mai slabe din tara.

20-In reteaua autostrazilor UE,apare autostrada Zalau-Satu Mare la TEN-T Comprehensive.Adica reteaua de autostrazi care trebuie facuta insa e pe plan secund.In planul Guvernului Romaniei nu apare deloc.Oare UE nu stie ce trebuie facut cu importanta europeana?

21-Destul de interesant,e si faptul ca Ceausescu a planificat autostrada Satu Mare-Supur-Zalau inca din 1977,insa nu apare nicio autostrada Baia Mare-Dej-Cluj.Guvernul Ponta ar trebui sa analizeze aceste 2 situatii,UE si administratia de acum 40 de ani nu sunt de neglijat.

22-Autostrazile TEN-T Comprehensive se pot construi si cu bani UE prin dezvoltare regionala.Comisarul recent instalat Corina Cretu,are 300 miliarde euro buget pentru diferite proiecte.Bani exista mai e nevoie de ambitie politica.

23-Serbia si Ucraina vor adera la UE in cativa ani.Cea mai scurta distanta intre cele 2 tari e pe ruta Belgrad-Moravita-Timisoara-Arad-Oradea-Supur-Satu Mare-Halmeu-Ucraina.Belgrad e la cam 50 km de granita cu Romania si are 1,5 milioane locuitori.Ucraina are o populatie de 45 milioane locuitori iar Serbia de 7 milioane locuitori.Deasemenea,UE ar putea face un coridor care sa taie UE de la nord la sud.Acesta ar fi Finlanda-Tarile Baltice-Polonia-Ucraina-Romania-Serbia-Albania-Grecia.Nu exista in momentul de fata asa un coridor in aceasta parte a Europei.E vorba de partea estica a Uniunii Europene.Deja exista un acord recent facut intre Serbia si Romania,pentru o autostrada Belgrad-Timisoara.Si cum exista autostrada Timisoara-Arad de cam 3 ani,mai raman de construit Arad-Oradea-Suplacu-Supur-Satu Mare-Halmeu.Oradea-Suplacu de Barcau este si ea planificata ca prioritate in cadrul Cluj-Oradea.Distanta Oradea-Valea lui Mihai-Satu Mare e aproximativ aceeasi cu Oradea-Suplacu de Barcau-Supuru de Sus-Satu Mare.Harta coridoarelor cerute de UE (albastru is principale iar violet secundare):

image-2014-12-11-18807646-41-reteaua-rutiera-ten-core-comprehensive-romania

24-Daca Romania nu va face autostrada Halmeu-Satu Mare-Supur-Oradea-Arad-Timisoara-Moravita,cu siguranta va face Ungaria o axa nord-sud cu bani UE.Aceasta ar fi Nyiregyhaza-Debrecen-Bekescsaba-Szeged.Si astfel se vor pierde multi bani UE si se rateaza dezvoltarea acestei zone pe o lungime de cam 400 km.

25-Satu Mare e intr-un colt de tara deci e de importanta strategica.In zona sunt 5 tari membre UE,sau care urmeaza sa devina membre UE.Langa municipiul Satu Mare exista si un aeroport cu pista pentru orice tip de avion.Daca se doreste consolidarea acestei zone strategice e nevoie si de o autostrada.

26-E nevoie si de autostrada Baia Mare-Satu Mare-Petea,pentru a face conexiunea cu Europa de Vest.Aceasta autostrada are proiect de cam 10 ani de zile si face parte dintr-un acord cu Ungaria.Partea maghiara se apropie cu autostrada de Romania insa la noi nu s-a facut niciun kilometru.Petea a devenit una din cele mai importante vami romanesti.Tot traficul din nordul Romaniei de persoane si cargo,merge pe aceasta ruta.

27-Ministerul Transporturilor doreste sa prioritizeze autostrada Cluj-Zalau-Suplacu de Barcau-Oradea.Din moment ce se construieste Cluj-Zalau,nu e oportuna construirea unei autostrazi Baia Mare-Dej-Cluj,deoarece ar costa mult mai mult proiectarea,constuctia,intretinerea si operarea fata de Satu Mare-Supur-Zalau.Asta deoarece pe la Baia Mare e distanta mult mai mare.Satu Mare-Zalau ar fi cam de 80 km,iar Satu Mare-Cluj ar fi cam 140 km,pe cand Baia Mare-Cluj e de cam 150 km.Iar distanta de la Halmeu la Satu Mare e de cam 15 km iar pana la Baia Mare e de cam 60 km.La care se adauga costurile mult mai mari (si de 2-3 ori),din cauza terenului in principal deluros si montan pe la Baia Mare-Cluj,fata de cel in principal de campie pe la Satu Mare-Zalau.Deci autostrada Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj,care e planificata a se construi,ar costa Romania de 2 ori mai mult decat Satu Mare-Supur-Zalau datorita lungimii si de 2-3 ori mai mult datorita terenului.Astfel per total ar costa de 4-5 ori mai mult.Si evident ar costa si participantii la trafic,pentru ca intre Halmeu si Cluj ar fi cam 155 km pe la Satu Mare,fata de cam 210 km pe Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj.Deci un plus de cam 55 km,cu care nu cred ca un roman sau o firma romaneasca de transport ar fi de acord!

Mai exact e vorba de autostrada Turda-Dej care va trece la 5-10 km de Cluj.Fiind in apropiere,eu am calculat Cluj si nu am mers pana la Turda.As sugera anularea construirii unei autostrazi Turda-Dej si din prisma faptului ca exista deja Cluj-Turda.Iar inca o autostrada paralela nu se justifica.Asadar va rog sa analizati posibilitatea unei autostrazi Halmeu-Satu Mare-Supur-Zalau-Cluj-Turda (repet,ultima parte din aceasta autostrada,Cluj-Turda e gata de ani buni).Traficul oricum merge spre Turda de la Cluj si nu spre Dej.

28-Se tot vorbeste ca nu sunt bani pentru autostrazi.Autoritatile ar trebui sa faca mai cunoscut cetatenilor ca,doar de la UE sunt finantari nerambursabile de cam 6 miliarde euro pana in 2020.La care tot pana in 2020,Guvernul Romaniei are tot pentru autostrazi alocati tot cam 6 miliarde euro.Asadar mai e nevoie de ambitie politica,12 miliarde pentru Romania is bani multi.China a avut ambitie si a facut autostrazi,acum sunt primii in lume la autostrazi.Ar trebui sa preluam mentalitatea lor,din zicala:”Noi suntem saraci pentru ca nu avem autostrazi si nu ca sa nu putem sa le facem”.Autostrazile sunt unul din motoarele dezvoltarii uimitoare a Chinei.

29-Ministerul Transporturilor ar trebui sa indrume firmele care intentioneaza sa faca autostrazi in PPP/concesiune,sa vina cu sugestii de trasee.In acest moment ele doar asteapta hotararile de trasee ale ministerului.In urma cu 1 an domnul prim-ministru spunea ca nu se vor putea face autostrazi doar din bani publici si e nevoie si de investitii private.

30-Trebuie ceruta parerea FORT (Federatia Operatorilor Romani de Transport) si UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor rutiei din Romania),pentru definitivarea master-planului de transport.Va rog sa le solicitati punctul de vedere si fata de argumentele CNADNR si ale mele,cu oportunitatea construirii autostrazii Halmeu-Satu Mare-Supuru de Sus-Zalau-Cluj(-Turda) si Supuru de Sus-Suplacu de Barcau,sau Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj(-Turda)..

31-Rog compania Aecom,sa mai faca o testare asa cum s-a facut cu Sibiu-Pitesti si poate si cu alte rute,prin care sa se hotarasca daca dupa argumentele prezentate de mine,trebuie facuta autostrada Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj-Turda sau Halmeu-Satu Mare-Supuru de Sus-Zalau si Supur-Suplacu de Barcau.Ar fi oportuna si analizarea traficului intre Satu Mare si Zalau,cat si comasarea cu traficul Satu Mare-Oradea.Astfel se poate constata daca exista sau nu trafic bun pe acest segment de autostrada propusa.

32-As dori sa comunic direct cu echipa care studiaza proiectul acesta.Va rog sa-mi dati o adresa de email.Cred ca am prezentat argumente pertinente si rog o analiza profunda.

33-E nevoie de o dezbatere publica mai larga cu cetatenii,autoritati,ONGuri,institutii,firme,mass-media.O firma de relatii publice ar putea face un cadru mai performant in a dezbate aceasta problema foarte importanta.

34-Rog ca macar argumentele esentiale sa ajunga la domnul ministru Ioan Rus,asa cum au ajuns si alte sugestii/propuneri din partea romanilor.Eu zic ca ce am propus ca autostrada,Halmeu-Satu Mare-Supuru de Sus-Zalau si Supuru de Sus-Suplacu de Barcau,e cost-beneficiu mai bun decat Oradea-Valea lui Mihai-Satu Mare si Halmeu-Baia Mare-Dej-Cluj(-Turda).Dumnealui are ultimul cuvant si decide in folosul tarii.

Asa sa ne ajute Dumnezeu!

update 05.01.2015:azi a aparut proiectul si analizele in Informatia Zilei:http://www.informatia-zilei.ro/sm/nord-vestul-tarii-are-nevoie-urgent-de-o-autostrada/#more-215774

update 08.01.2015: publicatia de specialitate Tranzit sustine autostrada noastra:http://www.traficmedia.ro/ro/

update 20.01.2015: in urma cu 1 saptamana,ministrul Rus si premierul Ponta au prezentat varianta guvernului cu privire la autostrazi.Pot zice ca e o victorie pe jumatate,adica se vede ca apare drum expres Satu Mare-Baia Mare-Petea,proiect care acum 3 luni de zile nu aparea pe harta.Nu stiu daca asta se datoreaza analizelor prezentate de mine sau interventiei autoritatilor locale din Maramures la guvern.Urmeaza dezbaterile cu Presedintia si Parlamentul timp de 2 saptamani,deci mai e una insa cuvantul final il va avea UE.Am prezentat documentele mele si acestor 3 institutii,poate avem noroc si vom beneficia si de autostrada spre Cluj si Oradea.Aici aveti o analiza facuta de aceasta publicatie:http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19092289-harti-strategia-autostrazilor-incepand-2015-pitesti-sibiu-autostrada-din-start-targu-mures-iasi-singura-autostrada-fazata-comarnic-brasov-termen-pana-15-februarie-pentru-semnarea-contractului-plus-cat.htm

aici e video de la respectiva conferinta de presa:http://gov.ro/ro/stiri/discursul-primului-ministru-victor-ponta-la-prezentarea-prioritatilor-de-infrastructura-rutiera-pentru-perioada-2015-2016

update 25.01.2015:fostul ministru al transporturilor Alexandru Nazare,tine cu autostrada noastra si va avea discutii in parlament cu ministrul Ioan Rus.

update 11.02.2015:fostul si poate si viitorul ministru al transporturilor,domnul deputat Alexandru Nazare,spune ca a incercat in sedinta de ieri sa-l convinga pe domnul ministru Ioan Rus sa accepte autostrada noastra,dar nu a reusit.Ca atare MPGT nici nu primeste sprijin politic de la PNL.Totusi e posibil ca pe viitor sa se faca aceasta autostrada,prin PPP sau prin alt mod,pentru ca „nimic nu e batut in cuie”.Ramane totusi decizia UE,care inca nu mi-a dat un raspuns cu privire la oportunitatea construirii autostrazii propuse de mine.Ii multumesc domnului deputat Alexandru Nazare pentru deschidere,eleganta si sustinerea intereselor satmarenilor.Sper sa ajunga ministru ca sa sustina mai puternic nazuintele satmarenilor.Aici aveti comunicatul MT cu privire la sedinta de ieri:http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/735-ministrul-transporturilor-ioan-rus-a-prezentat-membrilor-comisiilor-de-transport-din-camera-deputatilor-si-senat-master-planul-general-de-transport

update 07.04.2016:am primit un raspuns de la Ministerul Transporturilor prin care aflu ca, pana in 2030 nici nu incepe constructia drum expres Satu Mare-Baia Mare.Nu mai putem astepta atata,cel mai bine ar fi sa se faca prin concesiune cat de repede.Recent,chiar si marele om de afaceri si filantrop Ion Tiriac a spus ca,nemtii si chinezii vor sa faca autostrazi care chiar trebuie.Sper ca guvernul Ciolos sa faca reforme si in acest sector pentru ca si bulgarii sunt mult peste noi.Iar Croatia a anuntat de cam 2 ani ca isi privatizeaza toate autostrazile.http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/cum-a-decis-mercedes-sa-nu-mai-investeasca-in-romania-tiriac-cand-au-venit-nemtii-au-crezut-ca-nu-aud-bine-15214331

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 19 Decembrie 2014 în Fără categorie

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: