RSS

Exemplul Szolomajer

06 Aug

Din moment ce satmarenii nu se implica in bunul mers al orasului,nici nu ai ce astepta sa mearga bine in oras.Cu totii stim ce politicieni sunt in tara si in oras.Daca ar fi o fundatie puternica,ca si Salvati Bucurestiul,atunci s-ar mai misca ceva.Dar cu asa situatie ca nici 1% nu se implica,se pare ca satmarenii au ceea ce merita.Doar eu si cu domnul Szolomaier nu prea avem ce face,nu suntem o forta de temut.Mai jos am sa prezint problemele ridicate de domnul Szolomajer,la sedinta de consiliu local de la sfarsit de iunie.Asta dupa ce am prezentat acu vreo 2 luni de zile o alta interventie.As mai vrea sa adaug ca imi place la domnia sa si faptul ca nu e un ungur inrait,iredentist,sovin si obraznic.Din pacate politicienii unguri ii invrajbesc pe unguri fata de tot ce e romanesc si astfel multi unguri sunt asa cum nu e domnul Szolomaier.Mi-a placut si reactia actorului maghiar de la teatru,Carol Erdos,care acu ceva luni de zile spunea la o televiziune locala,cum ca nu e corecta spargerea teatrului.El a povestit cum la teatrul din Oradea,portarul de la sectia maghiara l-a lasat inauntru doar pentru ca a vorbit ungureste si ca i-a aratat buletinul sa-i vada numele maghiar.El spunea ca si o concluzie ca asa ceva nu e frumos si nu ar vrea sa fie si in Satu Mare.

de pe ofertaromania.ro

Cuvantarea domnului Szolomajer:

„Proiectul 7 pe care l-ati dezbatut astazi,cu studiul de fezabilitate pentru ,,Extinderea si reabilitarea infrastructurii de apa si apa uzata a judetului Satu Mare” este venit putin cam tarziu.

D-le presedinte,uitati aici un Xerox al procesului verbal de montare al contorului de apa rece cu citire la distanta,montat la mine in 16 iunie 2015.Cum ramane cu legalitatea demersului primariei ,cum s-au cumparat cele 30.000 de contoare,fara licitatie?

Intreb executivul si astept un raspuns,daca Transurbanul are toate licentele de traseu actualizate? Au trecut 3 ani de cand ni se promite ca se vor lua autobuze noi si ca pensionarii de varsta vor circula gratuit pe autobuzele Transurban.

Ca urmare a celor 3 HCL-uri cu calatoria gratuita a anumitor categorii de pensionari pe autobuzele Transurban,2500 de pensionari au beneficiat lunar de aceasta gratuitate,Transurbanul incasand pe un an de zile 1.500.000 lei subventie pentru pensionari.Aceasta fiind de fapt o subventie mascata ,avand in vedere abonamentul de 65 de lei lunar dat pensionarilor.

Amintesc ca in anii anteriori subventia pentru calatoria tuturor pensionarilor de varsta a fost :

-in 2010 de 969.000 lei

-in 2011 de1.250.000 lei

-in 2012 de 900.000 lei

Tot ca o subventie mascata este si faptul ca in 2011 s-a renuntat la subventia de 1.530.000 lei anual pentru o subventie de 100 lei pe luna,deci Transurbanul primeste de fapt o subventie anuala de 6.000.000 lei,nu 4.500.000 cat ati votat d-voastra!

Suntem aburiti de Apaserv ca,cumpararea contoarelor inteligente se face din economiile facute la implementarea proiectului,,Extinderea si reabilitarea infrastucturii de apa si apa uzata din judetul Satu Mare”. Domnilor,exista pericolul ca sa se piarda fodurile nerambursabile de la UE,multe ,,contracte sectoriale” nu sunt realizate,si se vorbeste de economii.

Apaservul a strans deja cei 32 de milioane de lei imprumutate de la BERD,prin tarifele majorate in termeni reali,incepand din 2011 pana acum.Si in loc sa reduca tarifele,cauta sa faca investitii fanteziste cu banii abonatilor,dand 17 milioane de lei pentru 30.000 de contoare inteligente,costul unui contor fiind echivalentul a 60 de mc de apa si canalizare!”

Eu as adauga la ce zice satmareanul Szolomajer,faptul ca pe Apaserv s-ar primi cel putin 50 milioane de euro,daca s-ar vinde la o firma privata.In tara toate societatile de furnizare de servicii apa-canal,dupa ce au privatizat serviciul au oferit o calitate net superioara serviciilor.De la UE,Apaserv a obtinut finantare de cam 150 miliaone de euro,deci valoare de piata ar avea.Ma tem insa ca nu se vrea a fi scoasa din zona influentarii politice.Iar cu 50 milioane de euro s-ar putea face foarte multe pentru oras.

Cu Transurban e mai greu pentru ca nu e pe profit.O privatizare nu ar prea merge,poate s-ar putea diminua subventia.Nu ar fi rau sa se impuna un management privat la Transurban.Nu stiu de ce nu se fac proiecte UE pentru autobuze ecologice noi,ca si in Suceava.Un sofer de autobuz imi spunea ca s-a furat mult si ca in alte orase mai sarace ca Satu Mare,s-au cumparat multe autobuze noi.Nu stiu daca s-a furat dar Transurban are mare nevoie de autobuze noi,si multe.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 6 August 2015 în Fără categorie

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: