RSS

Drumurile noastre toate

11 Oct

sm noaptea

Desi drumurile sunt principalul capitol desemnat in sondajele facute printre satmareni,totusi inca nu este o strategie clara in domeniu.Se fac drumuri si parcari unde nu trebuie iar unde trebuie nu se face nimic.Oare primarul Coica nu stie ce face sau e prost sfatuit? Ce drumuri s-au facut dupa plecare lui Ilyes au fost de calitate insa cam putine.Fostul primar Ilyes a luat un credit de 20 milioane euro acu vreo 10 ani,o initiativa laudabila.Insa a fost un credit prea scump iar drumurile nu s-au facut de calitate.Plus ca nu s-au facut si trotuarele si intrarile in curti.Deci vorbim de o lucrare facuta pe jumatate si de mantuiala.Acum s-ar putea lua inca un credit de cateva milioane de euro,pentru investitii in drumuri.Dar doar daca s-ar face contract cu o firma buna de consultanta si constructii drumuri puternica.

Eu i-am sugerat primarului Ilyes,sa faca un proiect cu finantare UE pentru un pasaj subteran pietonal la intersectia Burdea.Cat si pentru crearea a inca unei benzi auto de la Burdea spre Soarelui.Atunci se puteau expropria casele si se facea o treaba buna cu traficul in zona.Dar l-a durut in cot…Acum se improvizeaza ceva si nu e sigur ca va iesi totul bine din ce incearca primarul Coica sa faca.

Despre soseaua de centura cat si podul de la strand se vorbeste de mult timp si par a fi povesti nemuritoare.Nu stiu daca cei de la Bucuresti ar da atatia bani,unui oras de 2 lei intr-un colt de tara.O sa cred cand o sa vad ca is gata aceste 2 mari obiective in domeniul drumurilor.

Conform legii,autoritatile locale pot institui taxe speciale cu caracter local.Astfel s-ar putea introduce o taxa modica pe litrul de benzina cumparat.Aceasta ar putea fi undeva cam 10-20 bani pe litru.Cu cele cateva sute de mii de euro castigate pe an,s-ar putea face cel putin plombarea tuturor gropilor de pe raza orasului,cat si mentinerea strazilor de pamant la un nivel acceptabil.De altfel,s-ar putea si monitoriza mai bine si stadiul gropilor.Pe arterele principale in fiecare zi,pe arterele secundare tot la 3 zile,iar tot la 1 saptamana pe toate drumurile.Multi soferi vor zice ca ne-am saturat de atatea taxe si nu mai vrem nimic in plus.Daca un sofer da pe carburant intr-o luna cam 250 lei,nu mai poate sa dea inca 5 lei? Mai bine da pe reparatul masinii mult mai mult? Dar daca ia in cont uzura masinii,e in castig ca nu da 5 lei ca sa aiba drumuri bune? Oricum aceasta masura trebuie explicata bine satmarenilor.Dupa aceasta campanie se poate face un sondaj care costa doar cateva mii de euro si soferii satmareni pot sa-si decida calitatea vietii.Evident,la acestea se adauga fonduri de la bugetul local cat si fonduri guvernamentale pentru investitii in drumuri moderne.Trebuie doar gandita o strategie in acest domeniu si vom avea un oras functional si frumos.

PS:acesta e articolul cu numarul 351

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 11 Octombrie 2015 în Fără categorie

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: